Wednesday, December 22, 2010

LaailaahaillALLAH....Muhammad Rasulullah...

antara zikir sering di bibir majikan...cuma ada masa zikir kerana Allah tapi banyaknya menyebut sambil menahan amarah. Mana x geram...pelbagai kerenah pembantu rumah, baik pembantu rumah Kemboja, pembantu rumah Indonesia @ pembantu rumah Filipina.

Saya juga x terkecuali sering istigfar sambil mengurut dada. Pembantu rumah Kemboja saya baru2 ni 'terlalai'...habis seperiuk lauk dalam periuk hangus. Yang saya tabik spring...ketika kami kecoh mencarinya...cepat2 dia solat sunat....Memang bijak...sebab dia tau sebaik2 tempat mengadu..hanya padaNya..at least dia tau Allah Maha Pengampun so x kanlah saya makhlukNya x boleh memaafkannya...bijak...bijak

Semalam ada majikan mengadu sambil menanggis tentang pembantu rumah Indonesianya 'berzina'...masyaAllah betapa kemungkaran ibarat makanan. Terfikir saya bagaimana ianya begitu mudah berlaku...
Setelah lama berbual, jawapan majikan mengejutkan saya. Pembantu rumahnya x pernah solat. bertahun hidup bersama majikan x pernah ambil peduli, asalkan kerja beres...Innalillahi wa inna ilaihi roji'un
Bala datang diundang majikan. Hinanya kita sebagai makhluk Allah, x sujud pada Nya dan x mengajak orang lain sujud atas kepentingan duniawi...Allahu Akbar.

Maaf para majikan, sentiasalah hidup dalam Iman dan berdoalah mati dalam iman.
InsyaAllah dalam waktu terdekat saya akan menunaikan umrah. Andai ada yang mencari bersabarlah menanti...tel@ sms jika panggilan di biarkan sepi. Jika ada kesempatan umur, insyaAllah bertemu lagi.

Maaf Zahir Batin

No comments:

Post a Comment